Marketing & Communications

De spil tussen ABN AMRO en de klant

Bekijk vacatures

Waarom werken in Marketing & Communications bij ABN AMRO?

Verbinden klant en product

Verbinden klant en product

Creatief werk

Creatief werk

Data driven

Data driven

Duidelijke en begrijpelijke communicatie

Duidelijke en begrijpelijke communicatie

Vertalen van doelen naar de juiste middelen

Hoe laat je zien dat ABN AMRO meer is dan alleen een bank en zich ook via activiteiten van de foundation, de eigen stichting van ABN AMRO, inspant voor kansarme kinderen en jongeren? Hoe zorg je ervoor dat klanten nadenken over het afsluiten van een duurzame hypotheek? Hoe zet je het merk ABN AMRO effectief en logisch in de markt? Als Marketing- en Communicatiespecialist ben je verantwoordelijk voor het omzetten van onze doelen in campagnes en evenementen. Uiteraard met een succesvol resultaat. Daarnaast zorg je ervoor dat klanten tijdig geïnformeerd worden. Deze belangrijke onderwerpen communiceer je via de best passende kanalen.

ABN AMRO is een bedrijf dat bekend staat om zijn transparantie. Het stelt het belang van de klant voorop. Dit maakt medewerkers er trots op deel uit te maken van het team. In de wereld van Marketing en Communicatie speel jij een belangrijke rol. Je hebt de kans om de reputatie op diverse manieren te verbeteren en te beschermen.

Multidisciplinaire teams

We werken elke dag aan onze merkidentiteit. Deze vertalen we in een verhaal, om duidelijk te maken waar we voor staan. We werken in multidisciplinaire teams. Deze teams bestaan uit marketing- en communicatiespecialisten, marktonderzoekers en databasemarketeers. Elk team richt zich op een specifieke doelgroep of productgroep. Alle ingrediënten die marketing en communicatie boeiend en uitdagend maken zijn aanwezig, zoals

  • Het bedienen van de particuliere en zakelijke doelgroep
  • Het inrichten van de interne communicatie
  • Het uitdragen van de merkidentiteit
  • Het vermarkten van onze vernieuwende oplossingen, zoals Tikkie
  • De rol van internet en socialmediakanalen 

De taken binnen de afdeling Marketing en Communicatie zijn altijd uitdagend. Geen enkele dag is hetzelfde, wat het werk dynamisch maakt.
 

Lees meer

Ben jij uit het juiste hout gesneden?

Maatschappelijk betrokken

Maatschappelijk betrokken

Lees meer
Leren en ontwikkelen

Leren en ontwikkelen

Lees meer
Uitdagend werk

Uitdagend werk

Lees meer
Impact maken

Impact maken

Lees meer

Ervaringen van collega's die je voor gingen

De loopbaan van Eva ten Doeschate

“Je merkt dat collega's het belangrijk vinden om respectvol met elkaar om te gaan. Die beruchte old way of working wordt niet geaccepteerd. Daarmee creëer je een prettige werkomgeving."

Lees het verhaal

Eva ten Doeschate
Contentmarketeer

De loopbaan van Sanne van der Bie

“De financiële sector is natuurlijk redelijk rechttoe rechtaan, maar wij hebben juist te maken met creatieve processen en mensen. Daarom is het belangrijk om mondig te zijn en lef te hebben.”

Lees het verhaal

Sanne van der Bie
Communicatiemanager

Benieuwd hoe wij omgaan met hybride werken?

Wij hebben alles op een rij gezet