Waar ben je naar op zoek?

Iedereen moet welkom zijn bij een organisatie, fijn dat ik daaraan kan bijdragen

Auteur: Thomas van Huissteden - Employer Branding Specialist

Terug naar overzicht

18 juli 2022

Aanstormend expert Thomas van Huissteden heeft veel verantwoordelijkheid binnen Employer Branding, de afdeling waar hij werkt. Zo bouwt hij verder aan zijn expertise als Employer Brand Specialist. Thomas heeft een belangrijke rol bij het aantrekken van nieuw talent voor de bank en zet zich daarnaast in als bestuurslid voor PRIDE+, het netwerk voor en door medewerkers voor LGBTI+’ers.

Ik heb iets te hard geroepen dat ik nooit bij een bank zou gaan werken 

Waar hij eerder had geroepen om nooit bij een bank te gaan werken, was hij toch nieuwsgierig naar hoe het er bij een corporate organisatie aan toegaat. Thomas startte als stagiair en inmiddels draait hij mee als volwaardige collega bij Employer Branding. De mogelijkheden om toen als stagiair en nu als starter te ontdekken in welke richting hij zich wil ontwikkelen, de kansen die hij hiervoor zag en de zekerheid van werken bij een corporate organisatie als ABN AMRO, spraken hem aan. 

“Er is zoveel mogelijk qua trainingen en ontwikkeldoelen. Maar ook gesprekken met bijvoorbeeld een People Manager, die meekijkt hoe jij je als mens wil ontwikkelen en wat je doelen zijn. Dat heb ik in het verleden nooit gehad, dus dat is ook wel wennen. Er kan nog zoveel, en wat wil ik dan eigenlijk?” Daarin voelt hij vooral dat hij wat intensiever op grote projecten wil meekijken om zo zijn consultancy skills verder te ontwikkelen. Hij zit namelijk geregeld met interne en externe stakeholders om tafel en mag zelfstanding contracten met prefferred suppliers opzetten, waarbij deze vaardigheden goed van pas komen. 
 
Zijn werkdagen als Employer Brand Specialist zijn heel divers en zorgen voor veel uitdaging. “Het ene moment zit ik om de tafel met een studievereniging die graag met ons wil samenwerken. Het andere moment draai ik een experiment om te kijken hoe wij jonge mensen die op zoek zijn naar een stage- of startersfunctie, het beste kunnen informeren. Maar ik hou me momenteel bijvoorbeeld ook bezig met hoe we over ons sponsorschap tijdens The Next Web Conference willen communiceren op social media.” 

Binnen ABN AMRO heb ik altijd het gevoel gehad te kunnen zeggen wie ik ben 

Voorheen was Thomas werkzaam bij Winq, het grootste queer lifestylemagazine van Nederland. Ook werkte hij als student een tijdlang in een gaybar, waar hij ook de pr & social media deed. Door deze achtergrond heeft hij altijd wel raakvlakken gehad met diversiteit en LGBTI+’ers. Hierdoor is hij blij dat hij ook het verschil in zijn huidige werk kan maken.  

“Ik let bijvoorbeeld net even op andere zaken wanneer ik op zoek ben naar een baan. Al is het maar een pagina op de website over wat de organisatie doet om diversiteit te bevorderen of wat voor netwerken er binnen de organisatie zijn. Dit leek me bij ABN AMRO dik in orde. Mijn achtergrond kan ik goed meenemen in mijn werk. Natuurlijk, als Employer Brand Specialist is inclusiviteit en diversiteit een aspect. Bij een organisatie moet iedereen welkom zijn, dus ook mensen met een andere seksuele geaardheid, afkomst of geloofsovertuiging. Dat ik met PRIDE+ ook veel van inclusiviteit meekrijg, maakt het een mooie combinatie. Ik denk dat hetgeen waar ik me nu voor inzet bij PRIDE+, ik meeneem in mijn werk en vice versa.” 

Inclusiviteit en diversiteit moeten in je DNA zitten 

Thomas heeft altijd het gevoel gehad helemaal zichzelf te kunnen zijn, maar weet heel goed dat het ook zomaar anders had kunnen lopen. Gelukkig heeft hij zich tijdens zijn studie of loopbaan nooit benadeeld gevoeld door zijn geaardheid. Wel merkte hij bijvoorbeeld tijdens zijn minor in Zweden dat inclusiviteit en diversiteit daar nóg meer geïntegreerd is in de samenleving. Hier heeft hij regelmatige interessante gesprekken over met zijn vriend, vrienden en collega’s.  

“Zo is daar bijvoorbeeld het verschil tussen mannen en vrouwen al bijna helemaal weg. Iets wat opviel was dat ze daar bijna geen heren- en damestoiletten hebben. Dat is iets wat ik hier wel meer zou willen zien. We moeten dus altijd blijven kijken hoe we dit verder kunnen verbeteren. Inclusiviteit en diversiteit moeten echt in je DNA komen te zitten. Ik zie dat er bij ABN AMRO al veel gebeurt qua inclusiviteit en diversiteit, zoals het PRIDE+ netwerk waarbij ik het heel fijn vind dat ik ook zo een bijdrage kan leveren aan de LGBTI+ community.” 

Auteur: Thomas van Huissteden - Employer Branding Specialist

Terug naar overzicht

Benieuwd hoe wij omgaan met hybride werken?

Wij hebben alles op een rij gezet